Wedle badań, które zostały przeprowadzone przez Nowe Kosmetyki wynika, że co czwarta Polska miesięcznie wydaje od 20 do 50 złotych na kosmetyki. Następne 24 % kobiet wydaje od 50 do 100 złotych, natomiast co piąta z nas przyznaje się do wydatku około 100 do 150 złotych miesięcznie, a 5% kobiet przeznacza na urodę nawet więcej niż te 500 złotych miesięcznie. Jednak okazuje się, że w porównaniu z innymi nacjami jesteśmy bardzo oszczędne, co wcale nie oznacza, że drogeria i kosmetyki w Polsce to mało przyszłościowy biznes, ponieważ tego rodzaju wydatki z roku na rok się zwiększają. W związku z tym zdecydowanie warto zadbać o tę branże i wszędzie gdzie się da popierać swoich przedsiębiorców. Poniżej znajdziesz krótki opis największych gigantów kosmetycznych świata, którzy zalali nasz rynek oraz ewentualnych polskich zamienników rodzimych producentów.

Generalnie najczęściej kupowane w Polsce kosmetyki to: błyszczyk, podkład oraz tusz do rzęs. Co nie jest dobrą statystyką, ponieważ większość kobiet na świecie zdecydowanie częściej kupuje kosmetyki pielęgnacyjne, wedle zasady lepiej zapobiegać niż zamalowywać. Ale trzeba przyznać, że jeśli Polki kupują już produkty pielęgnacyjne to wydają one  na nie więcej niż na kosmetyki do makijażu. W związku z tym zacznę od produktu pielęgnacyjnego, jakim jest balsam do ciała. Niby wszystkie panie wiedzą, że trzeba go używać, choć czasem nam się nie chce, często po prostu zapominamy, ale mimo to większość z nas jednak go kupuje i jakiś w łazience zawsze się znajdzie.
Do tej pory przez pewien czas istnym numerem jeden wśród balsamów był czerwony Garnier Intensywna Pielęgnacja Suchej Skóry, przede wszystkim ze względu na swoją konsystencję. Większość kobiet nie przepada za rzadkimi balsamami, ale też nie za bardzo gęstymi, a ten balsam jest pod tym względem wręcz idealnie, a dodatkowo doskonale się wchłania oraz bardzo ładnie i przyjemnie pachnie.

No cóż Garnier jest to jedna z marek Grupy L’oreal i jest to oprócz niej drugi, największy na świecie gigant kosmetyczny, który produkuje takie produkty linii: Maybelline, La Roche-Posay, Stella McCartney, Lancome, Biotherm, Helena Rubinstein, Ralph Lauren, Laroche, Yves Saint Lauent, Diesel, czy Vichy. Zdecydowanie większość z nich jest obecna na polskim rynku, w tym produkty sygnowane samą nazwą L’oreal.

Polskim odpowiednikiem formy L’oreal może być nasza polska firma Ziaja. Jest to w pełni polska firma, która jest dziełem małżeństwa farmaceutów Zenona oraz Aleksandry Ziaja, które nadal znajduje się w ich rękach. To jest firma, która ma przystępne ceny, dobrą jakość oraz szeroki asortyment produktów pielęgnacyjnych, począwszy od pasty do zębów przez antyperspiranty, szampony, artykuły dziecięce do kosmetyków do ciała i twarzy oraz serię dla mężczyzn Yego.